Tehnološko rešenje profesionalne kuhinje

Loše tehnološko rešenje profesionalne kuhinje jednog restorana, može uzrokovati haos, pa čak i nezgode u samom radu. Kao rezultat toga, prilikom pokretanja novog restorana ili redizajniranja postojećeg poslovanja, trebali biste pažljivo razmisliti o proceduri rada unutar profesionalne kuhinje.

U ovom članku ćemo pokriti sve ono što treba uzeti u obzir pre nego što definišete izgled Vaše profesionalne kuhinje, kako optimizovati radni tok i osnovnih šest principa tehnološkog rešenja kuhinje.

Ako želite videti neke uobičajene rasporede koji sadrže optimizovani rad kuhinje, pogledajte naš članak o rasporedu elemenata u profesionalnim kuhinjama.

Razmatranje pre projektovanja profesionalne kuhinje

Pre nego Vi ili Vaš arhitekta, počnete sa projektovanjem kuhinje Vašeg restorana, morate razmisliti o toku rada i bitnim delovima Vaše kuhinje jer će različiti koncepti restorana imati različite potrebe.

Na primer, savremenom bistrou će biti potrebna drugačija oprema i raspored od restorana brze hrane. Kao rezultat toga, pre nego počnete planirati bilo kakav raspored kuhinje, trebali biste razmotriti svu opremu koja će Vašem restoranu biti potrebna - što prvenstveno zavisi od jelovnika u restoranu, ali i sve bitne stanice i način na koji će hrana teći kroz Vašu kuhinju.

Šest principa dizajna profesionalne kuhinje

Bez obzira na to koji tip ugostiteljskog objekta imate, postoji nekoliko ciljeva za pravilno tehnološko rešenje profesionalne kuhinje.

Postoji šest smernica koje trebate slediti kada kreirate izgled profesionalne kuhinje:

  1. Fleksibilnost i modularnost
  2. Jednostavnost
  3. Tokovi materijala i osoblja
  4. Lakoća sanitacije i održavanja
  5. Jednostavnost nadzora
  6. Efikasnost prostora

1. Fleksibilnost i modularnost

Komercijalna kuhinja je dinamično mesto, tako da bi njen raspored morao biti u stanju da prihvati promene. Možda ste promenili meni i dodali nova jela ili ste unajmili novog glavno kuvara koji radi drugačije od prethodnog. Stvaranje fleksibilnog i prilagodljivog radnog prostora može poprimiti oblik višenamenskih radnih stanica ili upotrebu pokretne opreme.

2. Jednostavnost

Kuhinje su sklone neredu, a nered dovodi do zbrke i loših sanitarnih uslova koji negativno utiču na rad ugostiteljskih objekata. Da biste maksimalno povećali prostor i efikasnost, prvenstveno razmišljajte o jednostavnošću prilikom izrade tehnološkog rešenja profesionalne kuhinje. Nadalje, odabirom odgovarajuće opreme sa samo neophodnim dodacima, uštedećete prostor ali i novac.

3. Tokovi materijala i osoblja

Profesionalna kuhinja je prometno mesto, ali ne mora biti i haotična. Kuhinja dizajnirana u službi protoka materijala i osoblja imaće logičan raspored u kojem se nijedan zaposleni ili materijal ne vraćaju kroz prostor. Drugim rečima, kuhinja će raditi u nekoj vrsti kružnog uzorka.

Rashladni i suvi magacinski prostori bi trebali biti blizu prijemnog prostora, ali područja za odlaganje otpada i pranje posuđa moraju biti odvojena od prostora za pripremu hrane i dela za kuvanje obroka.

Gotovi obroci izlaze iz kuhinje s jedne strane, a prljavo posuđe se vraća u kuhinju na pranje s druge strane - bez kontaminacije. Pridržavanje ovog principa ne samo da održava kuhinju čistom i bezbednom za hranu, već takođe eliminiše zabunu i obezbeđuje dobro organizovan i uredan proizvodni sistem.

4. Lakoća sanitacije i održavanja

Osim pripreme hrane, zaposleni u kuhinji restorana najviše vremena provode na čišćenju kuhinje, tako da je neophodno imati kuhinju koja je optimizovana za sanitarne uslove. Odličan način da olakšate čišćenje Vaše kuhinje je postavljanje točkova na radne stolove i opremu, tako da ih možete pomerati prilikom čišćenja podova i zidova.

Centralni podni slivnik, kao i slivnici po zonama rada, omogućavaju pranje podova tuš crevom

Najvažniji su, međutim, kodeksi o sigurnosti hrane i sanitarnim uslovima kojih se svaka ugostiteljska ustanova mora pridržavati. Moraju postojati stanice za pranje ruku u svakom prostoru gde se priprema hrana. Obavezno je i proučavanje pravilnika o bezbednosti hrane kako biste bili sigurni da je Vaša kuhinja usklađena sa standardima.

5. Jednostavnost nadzora

Šef kuhinje ima puno posla kada je u pitanju upravljanje kuhinjom. Ona ili on dovršava jela, osmišljava jelovnike, naručuje namirnice, prati kvalitet hrane i osigurava da oprema radi ispravno, pored nadzora kuhinjskog osoblja. Otvorena kuhinja s nekoliko zidova ili pregrada ili bez njih omogućava vizuelnu komunikaciju, lakše kretanje i bolju organizovanost, što olakšava nadzor Vašeg glavnog kuvara ili menadžera restorana.

6. Efikasnost prostora

Većina restorana ima minimalan prostor za svoju kuhinjsku opremu, tako da se mora napraviti kompromis ukoliko želite svu potrebnu opremu u ograničenom kuhinjskom prostoru ili nabaviti kompaktne uredjaje sa velikim kapacitetom pripreme i obrade namirnica - koji su cenovno skuplji. 

Međutim, za kuhinje standardne veličine, sa dovoljno prostora, razmislite koji su delovi opreme neophodni, kako bi napravili funkcionalnu kuhinju. Na primer, ako ćete hranu pržiti samo nekoliko puta dnevno i takva hrana nije puno zastupljena u jelovniku, stona friteza je bolje rešenje od standardnog podnog modela. Pazite da sa uštedom prostora ne odete predaleko, jer će kuhinja u kojoj nema potrebne opreme ozbiljno ometati vašu proizvodnju.

Tehnološko rešenje profesionalne kuhinje i kreiranje dobro osmišljenog dizajna kuhinje, pre poručivanja opreme, kao i dobar raspored, može pomoći da Vaš posao bude uspešan.

Optimizovan raspored u kuhinji restorana može olakšati posao Vašim zaposlenima, pomoći da kuhinja bude efikasnija, ali i sprečiti nezgode.

Osim toga, ako tražite primere kako možete opremiti svoju kuhinju, možete pronaći neke uzorke rasporeda i predloga tako što ćete pogledati članak u nastavku: