Koje aspekte treba uzeti u obzir pre otvaranja restorana?

Pokretanje biznisa nikada nije lak zadatak, bilo restorana ili u bilo kom drugom sektoru. Ipak, istina je da pojedini sektori, među njima i hotelijerstvo i restorani, predstavljaju niz dodatnih poteškoća u vezi sa važećim propisima i velikim ulaganjem koje zahteva ova vrsta poslovanja. Ali ako je otvaranje restorana oduvek bio Vaš san, pređite na to i počnite rad na svom projektu. Ali ne bez čitanja ovih osnovnih saveta koje smo pripremili o aspektima koje treba uzeti u obzir pre otvaranja Vašeg restorana.
Poslovni plan : prvi korak koji biste trebali preduzeti je procena održivosti projekta pomoću poslovnog plana – izrada biznis plana. Ovaj plan bi trebao izložiti sve ideje koje se odnose na projekat i prikupiti informacije kao što su studija tržišta, propisi i trenutni zakonski zahtevi, Vaša marketinška strategija, itd. Ovaj korak je od suštinskog značaja za sprečavanje mogućih zastoja, koji bi inače mogli promaći Vašoj pažnji .
Koncept restorana
Odredite stil : pre nego što otvorite restoran, bitno je da imate jasnu predstavu o tome koju vrstu kuhinje i koncept želite ponuditi klijentima. Ovaj aspekt bi obično trebalo da bude izložen u Vašem poslovnom planu. Važno je da definišete svoj koncept, jer bez njega Vaši klijenti mogu da se osećaju zbunjeno, pa će im biti teže da upamte Vaš restoran. Specijalizujte se za ono što najbolje znate i održavajte usklađenost u svim aspektima, od jelovnika do dekoracije i usluge. Gost bi se trebao osećati tako da mu „pričate priču od početka do kraja“.
Odaberite kvalitet : ovo važi i za opremanje Vaše profesionalne kuhinje i nameštaja sale, kao i za sastojke za Vaša jela. Uzmite u obzir da je kupovina kvalitetne opreme investicija u budućnost koja će se dugoročno pretočiti u značajne uštede u troškovima. Isto važi i za hranu: posvetite se svežem, kvalitetnom proizvodu i postići ćete lojalnost posetilaca. Preporučljivo je ponuditi manji jelovnik, stavljajući kvalitet ispred količine, kako biste imali veću kontrolu nad svojim proizvodima i smanjili bacanje hrane.
U očima javnosti : biti ugostitelj je veoma isplativ posao, ali zapamtite da će Vam, kao i kod svih poslova u uslužnom sektoru, biti potrebne određene veštine za interakciju s javnošću. Razmislite o tome hoćete li imati dovoljno strpljenja koje je često potrebno kada se odnosite prema klijentima, jer ćete s njima provesti veći deo svog dana. Ako mislite da niste, uvek imate mogućnost unajmiti menadžera koji će upravljati umesto Vas.
Pokretanje i upravljanje restoranom nije lako, ali ako ste sigurni da je dobra hrana i služenje ljudima Vaša strast, ostavite svoje strahove po strani i nastavite. Uz dobro planiranje, dosta posvećenosti i upornosti, veliki deo Vašeg uspeha je već zagarantovan.